Transfer dosar pensie in situația schimbării domiciliului
În situația în care pensionarul își schimbă domiciliul dintr-un județ în alt județ, din capitală într-un județ sau dintr-un județ în capitală, dosarul de pensie se transferă la casa de pensii din raza noului domiciliu.
Pensionarul trebuie să se adreseze casei teritoriale de pensii în evidența căreia se află dosarul de pensionare:
- o cerere în vederea transferării drepturilor de pensie în alt judeţ;
- o copie a actului de identitate din care să rezulte noua adresă;
- un talon de pensie.
Potrivit prevederilor Legii nr.9/2023, a fost eliminată obligativitatea prezentării/depunerii de către beneficiari a copiilor documentelor prevazute de legislația din domeniul de activitate al caselor teritoriale de pensii, fotocopierea gratuită a documentelor originale fiind asigurată de instituțiile în cauză.
În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar are obligaţia verificării dosarului administrativ, validării punctajului mediu anual şi comunicării la plată a drepturile de pensie.
Casa de pensii în evidența căreia s-a aflat dosarul va efectua plata drepturilor de pensie, pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice, prin mandate poștale, la noua adresă de domiciliu a pensionarului.