Noutăţi
Precizări referitoare la documentele de călătorie - anul 2012
Prin adoptarea Ordonanţei de Guvern nr. 8/2011, modalitatea de emitere şi transmitere a documentelor de călătorie acordate pensionarilor a fost modificată. Astfel, urma ca fiecărui pensionar să i se elibereze o legitimaţie de transport tip card, personalizată cu numele şi codul numeric personal ale fiecărui beneficiar.
Având în vedere faptul că, datorită constrângerilor bugetare impuse de criza economică, nu s-a reuşit finalizarea procedurilor de stabilire a modului de utilizare, a modelului şi a datelor ce vor fi înscrise în legitimaţiile de călătorie tip card, iar operatorii economici nu au implementat dotările necesare utilizării, la nivel naţional, a legitimaţiilor de călătorie tip card, prin OUG nr. 120/2011 termenul de aplicare a prevederilor OG nr.8/2011 a fost prorogat până la data de 31.12.2012.
În aceste condiţii, este necesară reluarea procedurii utilizate până în anul 2011, aspect care impune noi demersuri pentru emiterea documentelor de călătorie şi asigurarea transmiterii acestora, respectiv taloane de călătorii tipărite de Casa Naţională de Pensii Publice şi distribuite odată cu drepturile de pensie.
Având în vedere că OUG nr.120/2011 a fost publicată pe data de 28 decembrie 2011, iar procedura de actualizare a bazelor de date, de procurare a hârtiei speciale şi de tipărire a documentelor de călătorie este complexă, îi informăm pe pensionari că se depun eforturi susţinute pentru a asigura transmiterea acestor documente odată cu plata drepturilor aferente lunii februarie 2012.