Noutăţi Noutăţi

Comunicat referitor la aplicația care permite transmiterea online a documentului de informare

COMUNICAT

În atenția persoanelor care dețin cont în Portalul CNPP și care doresc transmiterea în format electronic a documentului de informare cu privire la plata drepturilor care se achită prin intermediul caselor teritoriale de pensii  

De astăzi, 21.02.2022, aplicația care permite transmiterea documentului de informare în format electronic a devenit funcțională.

Procedura prevede utilizarea unei cereri tip care se descarcă, se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se transmite prin Portal, accesând secțiunea "Depunere cereri și documente".

Pentru a vă facilita acest demers, redăm mai jos pașii pe care trebuie să îi urmați.

Pentru transmiterea documentului de informare prin funcționalitatea care a fost dezvoltata în PORTAL, cererea va fi adaugată în PORTAL numai prin contul personal al beneficiarului, astfel:

  • Se acceseaza contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a  www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă;
  • Se accesează secțiunea "Completare formulare" – "Depuneri cereri si documente" – "Pensii" – "Document de informare";
  • Se selectează "Transmiterea documentului de informare online" și se completează câmpurile obligatorii din fereastra "Depunere documente";
  • Anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibiltatea ca acestea să fie modificate de solicitant;
  • Numerele de dosar de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem;
  • Documentul Cerere pentru transmiterea documentului de informare online trebuie încărcat. Acesta poate fi downloadat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier;
  • Se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite;
  • Se afișează mesajul: Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP. Mesajul indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice.
  • Beneficiarul va primi de la PORTAL@CNPP.RO un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din PORTAL.
  • Beneficiarul va primi un alt e-mail de la PORTAL@CNPP.RO, de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP - număr alocat din Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea;
  • În secțiunea Cererile mele pot fi vizualizate detalii legate de cererea depusă;
  • Beneficiarul va primi un e-mail de informare după aprobarea cererii în cadrul sistemului CNPP

Accesarea documentului de informare online

Exista doua posibilităti de accesare a documentului de informare de către solicitant

  • Documentul de informare  poate fi accesat prin PORTAL, din contul utilizatorului: "Datele mele din sistemul public de pensii" -> "Document informare plata pensie";
  • Documentul de informare poate fi accesat din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare ce  conține linkul către documentul generat.

Accesarea documentului de informare generat în PORTAL se poate efectua doar in situația în care pe dispozitivul utilizat de solicitant,  acesta din urma este logat in contul de PORTAL sau a  salvat anterior datele de logare la PORTALUL CNPP.

În caz contrar, va apare un mesaj de tipul: Raportul solicitat nu există.

În această situație se va proceda astfel:

  • Se accesesază contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă;
  • Se accesează: "Datele mele din sistemul public de Pensii" – "Document informare plată pensie";

Verificarea autenticității documentului de informare

Pentru verificarea autenticității documentului de informare de către instituții/societăți/autorități publice, pe PORTAL a fost creată secțiunea "Contact – Verificare document de informare".

Verificarea se poate face astfel:

  • Prin introducerea identificatorului unic existent pe documentul de informare;
  • Prin scanarea codului QR existent pe documentul de informare, ceea ce presupune folosirea unei aplicații de citire a codului QR.

Comunicat bilete de tratament

Comunicat de presă Pentru a veni în sprijinul pensionarilor și al celorlalte categorii de beneficiari care pot solicita bilete de tratament balnear, Casa Națională de Pensii Publice...

Precizări referitoare la cuantumul ajutorului de deces pentru anul 2025

Precizări referitoare la cuantumul ajutorului de deces pentru anul 2025   Începând cu 13 februarie 2025, data intrării în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul...

Precizări referitoare la valorificarea perioadelor în care o persoană a beneficiat de concediu pentru creșterea copilului

Precizări r eferitoare la valorificarea perioadelor în care o persoană a beneficiat de concediu pentru creșterea copilului   Având în vedere întrebările adresate instituției...

Informare referioare la plata pensiilor în luna ianuarie 2025

INFORMARE REFERITOARE LA PLATA PENSIILOR ÎN LUNA IANUARIE 2025   Astăzi, 09.01.2025, a început plata pensiilor și a altor drepturi care se achită de casele teritoriale de...

Anunț

Anunț   In perioada 03.01.2025-17.01.2025 se derulează, la nivel central, procedura de actualizare a parametrilor pentru anul 2025 din aplicația SICA (Sistemul informatic al...

Filtrare noutăți:  2025  2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006