Cum pot intra în posesia talonului de pensie?

Taloanele de pensie se transmit la domiciliul pensionarului, prin CN Posta Romana, indiferent de modalitate de plata a pensiei – card/cont bancar sau prin compania mai sus mentionata.

Avand in vedere faptul ca pe aceste taloane sunt inscrise date cu caracter personal: codul numeric personal, venitul brut si net cuvenit pensionarului, demonstreaza calitatea de pensionar, acestea nu pot fi inmanate decat titularului, sub semnatura, prin prezentarea cartii de identitate, sau mandatarului desemnat prin procura speciala, pentru a evita folosirea datelor de pe cuponul de pensie sau chiar a cuponului de catre alte persoane in scopuri  oneroase.

In cazul in care aceste taloane nu sunt inmanate titularului, ele se intorc la casa teritoriala de pensii. In situatia in care aveti nevoie de talonul de pensie pe luna respectiva si nu ati avut posibilitatea sa intrati in posesia lui, puteti solicita casei teritoriala de pensii eliberarea unei adeverinte care sa dovedeasca calitatea de pensionar.

In atentia beneficiarilor de prestatii care se acorda prin casele teritoriale de pensii si care se platesc in cont curent sau cont de card.

Pentru persoanele care nu au fost gasite acasa si au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele platite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se pastreaza la sediul oficiului postal pana in ultima zi lucratoare a lunii in curs.

Incepand cu drepturile aferente lunii martie, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Judetean de Posta, respectiv al Oficiilor Postale de sector pe o perioada de 24 luni, fara a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii. Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau imputernicitii acestora.

Dupa expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise catre casele teritoriale de pensii.

Data ultimei modificari :Mi, 19 Mai 2021 11:40:38 +0300