Editor de Bunuri
Precizări referitoare la activitatea Centrului SOLVIT
Precizări referitoare la activitatea Centrului SOLVIT
Pentru a veni în sprijinul cetățenilor români și al companiilor românești care își desfășoară activitatea în state ale Uniunii Europene și care se confruntă cu probleme în exercitarea drepturilor legitime, cauzate de faptul că o autoritate publică nu se conformează legislației europene, începând cu data de 9 august 2017, la nivel național, a fost instituită linia telefonică TELVERDE SOLVIT – 0800 672 507 – din cadrul Centrului SOLVIT.
Centrul SOLVIT, coordonat de Comisia Europeană, are ca obiectiv soluționarea în mod pragmatic și rapid, a problemelor concrete cu care se confruntă cetățenii sau companiile în relația cu administrațiile naționale din cadrul UE, în legătură cu punerea în aplicare incorectă a normelor legate de piața unică, cu condiția ca respectivele diferende să nu facă obiectul unor proceduri judiciare la nivel național sau la nivelul UE, dar și acela de a monitoriza și atenționa cazurile în care problema apărută survine dintr-o aplicare sau transpunere deficitară a unei norme europene.
Informații referitoare la rețeaua SOLVIT, respectiv modul de funcționare, criteriile de admisibilitate a unei petiții și modalitatea de formulare a acestora pot fi regăsite accesând următoarele link-uri:
http://www.mae.ro/node/19312 sau http://ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm
Biroul de presă 21 august 2017